Příspěvků: 1543 Bydliště: Jindřichův Hradec Založen: 24.04.07
Přidán 01/02/2010 21:06
No byl to pěknej masakr, to jo.Nejlepší bylo, že se různí členové naší letky potulovali tak nějak různě po mapě.Myslím, že jen Dave, Podrs a ještě někdo držel kontakt s grupou 200th a hlásili jejich pozici.A tak se to krásně sešlo, že jsme se u nich potkali všichni najednou a totálně je zmasakrovali.A to jsme byli ještě v početním oslabení.
Já sice jen dva ochcal, odehnal či poškodil, ale kluci zatnuli mačetu hluboko!
Hai
Start ze základny North Weald ve 07:45 AM
Flight/A v počtu 4 letadel B-25 J 15NA W/O 311_Vont, W/O 311_Upír, F/O 311_Liboch, P/O 310_Cibule
Flight/B (B-25 J 1NA) ve složení F/O 311_Tjurma, Sgt 311_Langmaster, P/O 311_Tank, Sgt 311_Chaindler
Po nabrání operační výšky 6000 ft otočila formace na kurz 140 plánované místo setkání s covrem nad pobřežím jižně od Folkestone, kde jsme otočili na kurz 180.
Po té, co jsme přeletěli francouzské pobřeží, pokračovali jsme jižním kurzem až k dosažení La Seine, kde jsme otočili na cíl, kterým byl pro Flight/A strategický železniční most na řece La Lézarde spojující přístav Le Havre - Essen. Útok byl proveden v levelu 4x4 1000lb bomby dopadly na místo určení a po odletu kurzem 0 z cílové oblasti bylo jasné, že tudy žádný vlak dlouho nepojede.
Cíl byl mohutně bráněn PVO různé ráže. Nad cílem utrpěl letoun vedoucího W/O 311_Vont středně těžké požkození a letoun č.2 W/O 311_Upír lehké požkození. Po opětovném překročení pobřeží převzal roj P/O 311_Liboch který ho bezpečně dovedl na mateřskou základnu.
Hodnocení Flightu/B ponechám na doplnění F/O 311_Tjurmou
Sumary Flight /A:
Cíl, železniční most - zničen
zráty: jeden letoun (W/O 311_Vont) po nouzovém přistání v jižní Anglii severně od města Brighton zadní střelec mrtev ostatní posádka v pořádku
Navigační let v 700 stopách v tom mlíku byl lahůdková záležitost pro opravdové znalce. Naštěstí jsme měli za sebou precizní přípravu (před týdnem )
Po příletu do prostoru Pipovi vytuhl šturm, fatálně.
Po pozitivním nalezení cíle jsem ohlásil útok. Já a Snake jsme zaútočili na uskupení budov cca 100m východně od anténního stožáru. Hlásím několik zničených plechových hangárů a stanoviště AAA. Ve druhém sledu útočil Podrs, kterého ovšem bohužel zvandalizoval rozlícený flak. Světlo a teplo.
Ve snaze vyhodnotit výsledek útoku jsem zahájil příkré stoupání (taktická chyba, kterou doma nezkoušejte ), za čež jsem byl ztrestán likvidací většiny palubní desky, perforací dvou nádrží a oddělením významné části potahu pravého křídla. Se Snakem jsme pokračovali k francouskému pobřeží, po přeletu nad moře jsme zahájili stoupání.
S poškozeným strojem trval let neuvěřitelně dlouho.
Největší adrenalin byl hledání letiště v té zatracené mlze za stavu palivové nouze. Přistání proběhlo v pořádku.
Tanku, vyřadili jsme ten radar, nebo byla naše oběť zbytečná?
Před startem panuje velmi dobrá nálada, která nás neopouští ani po setkání s coverem a přeletu Kanálu. Při spatření pobřeží hlásí narůstající problémy s řízením Chaindler, který si sice libuje v trimovacích kolečkách, ale letadlo pomalu ale jistě letí divně. Při zatáčce nad Seinou již stroj neovládá a se zablokovanými kormidly letí stále rovně do hloubi Francie.
(Až po přistání jsme se dozvěděli, že vinou sabotáže, viník již dostal lopatou mezi nohy, nemohl Chaindler řádně ovládat svůj stroj a přeletěl celou Francii a po té vyskočil nad španělským územím, kde se mu podařilo kontaktovat naše agenty a s celou posádkou se úspěšně vyhnul zajetí. Jeho návrat k jednotce je očekáván v nejbližších dnech)
Na bombrunu malé zmatky, ale cíl - seřaďovací nádraží - nalezen a srovnán se zemí. Oušem dva stroje značně poškozeny - Tjurma a Langmaster. Přesto se daří dosáhnout anglického pobřeží. Krátké obtěžování 110 za námi by nestálo snad ani za řeč, ale střelec si doma nechal brejle a trefil rovnež Obludu, který bohužel zahučel do moře.
Nad Anglií v mlze špatně určujeme naši polohu - během přeletu jsme bohužel pořád ztráceli výšku až do 1000ft. Tank pokračuje sever na domovské letiště, Tjurma a Langmaster se vydávají západně na Tangmere. Letiště v mlze nemůžeme najít a při jeho hledání se mi stroj vlivem motání kebule a ztráty výkonu motorů propadá a končím zaorán asi 1km od runwaye. Langmaster přistál ok, Tank ok.
Jo a Vonte bacha - Cibule je F/O, na to on je háklivej
Shrnutí:
Start celého coveru a setkání s bombry na předem určeném místě proběhl, až na drobné komplikace, podle plánu. Černý roj jako součást close coveru letěl společně se Žlutým rojem po stranách bombardovacího svazu. Modrý roj přestoupal hustou oblačnost, kde kontroloval prostor směrem nad Francii a byl připraven zachytit číhající zoomery. Snížená viditelnost komplikovala celkový přehled o situaci kolem bombrů. Po dosazení francouz. pobřeží a stočení na kurz k cíli přichází první kontakty s nepřítelem. Nejprve záměna druhého roje, který se chvilkově dostal mírně pod "pětadvacítky", pak už opravdový střet s první čtveřicí nepřátelských strojů. Odděluji Rummera a jeho partu, aby odtáhli skopčáky dál od svazu. Černý zůstává a obě dvojice se snaží krýt boky bombrů. Obluda se svým rojem klesá na pomoc a začíná vyklesávat směrem ke svazu. Postupně se na scéně objevuje další formace němců a Majkl s Pepínem se zapojují do boje. Já a Prágr se pokoušíme zůstat u bombrů. Prágr hlásí nepřítele v dosahu svazu a taky otáčí do boje. Já se zapletu do křížové palby flaku nad cílem a dobře mířená rána mi ustřeluje křídlo, dřív než se stihnu zapojit do akce. Lezu z mašiny a otevírám padák. Tím pádem ztrácím veškerý přehled nad situací. Poslední informace mám o ztrátě Majkla v důsledku nepřátelské palby FW, Prágr po zásahu AAA opouští scénu a nouzově sedá na vodu. Pepíno jako jediný přeživší z Černého roje sedá na domací bázi.
Výsledek:
1x sestřel jistý (Pepíno), ?x pravděpodobný, ?x poškození
Naše ztráty:
2x výskok - 2 stroje zničeny/piloti přežili (Max, Majkl)
1x nouzové přistání - 1 stroj zničen/pilot přežil (Prágr)
1x RTB/pilot přežil (Pepno)
P.S. Doplnění hlášení jednotlivých pilotů mého roje o svém stavu vítáno!
"Dvě dávky"
by 310_Podrs aneb pravdivý příběh z našeho druhého letu s Pipem
Naším úkolem bylo hlídkovat JZ od Le Havre a postřelovat nepřátelské vlaky. Po startu nabíráme kurz čistý jih a čeká nás 15-20 minut monotónního letu nad Kanálem...ten si zkracujeme častými hlášeními, že vidíme už zemi
Po skutečném objevení pevniny točíme západ a snažíme se podél tratí vyhledávat vlaky. Téměř až u Cherbourghu otáčíme zpět, bezúspěšně a vracíme se směr Le Havre, kde nám byl nahlášen rozvědkou nepřátelský torpedoborec. Cestou k Le Havre míjíme severně nepřítelské letiště, ale je tu klid a mír, pokračujeme až k Le Havru.
Nad šífou Le Havre, jižně přístavu se snažím zaměřit torpédoborec, z tohoto důvodu jsem nastoupal abych měl větší rozhled. Jen tak ze zvyku se dívám při mírné zatáčce za sebe a pod sebe a vidím tam letadlo. Nejprve jsem si myslel že to je Pip, který zůstal níže jak jsem nabíral výšku, ale jeho styl letu za mnou a pode mnou na 6 mě moc neseděl, udělal jsem prudší změnu letu, podíval se doleva a tam uviděl Pipův Typhoon zcela zřetelně. V tom marastu, kdy člověk neví jestli letí vůbec rovně a o kolik vlastně zatočil, jsem si říkal: "Ok, je to opravdu on". Jenže pak jsem se podíval za sebe doprava a tam byl taky, tak si říkám: "Kua, nemůže bejt snad na obou stranách? " To už ale ten druhý stroj mírně pootočil trup a přiblížil se natolik, abych uviděl žluté konce křídel a motoru, což teda Pip na svém Typhoonu rozhodně neměl Byl to hun a pronásledoval Pipa! Polovýkrutem i s bombami jsem se otočil o 180° a pod úhlem 90° jsem nasadil lead křivku abych protl jeho dráhu, nebyl moc čas, blížil se k Pipovi a dokonce už začal střílet, i když dost předčasně a "za".
Naše trajektorie svíraly pravý úhel, němce jsem měl na 10-11 hodině, směřoval mi přímo před čumák a ze vzdálnosti 200-300 metrů s velkou deflekcí jsem mu poslal propagační dvě dávky, můj záměr byl mu říct, že tam jsem taky a ať toho Pipa nechá...
Viděl jsem zásahy, ale blížili jsme se taky rychle, že jsem jen lehce poupravil doleva a vzhůru a teprve až okamžiku kdy jsem prolétal za ním už byla pravá část jeho křídla vzdálena od letadla natolik, že bylo jasné, že ten už domů nedoletí. Viděl jsem padák...
Poté jsem z důvodu stále větší protiletecké střelby nařídil rychlý útok na lodní doky v Le Havre, pod rouškou denního světla a skrz balónovou baráž potopil jednu loď ale zároveň dostal na motor. Ještě asi 2 minuty jsem letěl kurz 330° a poté mi to blaflo a já musel ven viset na šňůry, pošlu vám pozdravy ze Stalagu.
Pip se vrátil v pořádku domů, cestou měl ještě kočkovačku s jedním Bf ale to už je jiný příbeh, který nám třeba poví on...
Zazvonil konec a pohádky je konec...díky všem za polet!
Po vzletu ze základny jsem se zařadil do formace k P/O 311_Libochovi (v roji vedeném AC2 311_Vontem) a v této pozici dorazil nad cíl.
Zde jsem odhodil pumový náklad, dostal nakládačku od flaku (zadní střelec to nerozdýchal) a následoval P/O 311_Libocha v návratovém kursu zpět nad Británii (jmenovaný mezitím převzal vedení roje, neboť stroj AC2 311_Vonta urtrpěl těžké poškození a musel se z formace odpoutat).
Na základně jsem přistál v závěsu za P/O 311_Libochem.
P.S. Na ty hodnosti fakt bacha, tady jdou žerty stranou
takze taky pridam nejaky maly report, resp. upresneni situace:
1.let: pote co Crowley zahlasil, ze si pred naletem na cil trochu stoupnem, sem sahl na vrtuli a Il mi zatuhl naprosto dokonale!
2. let - po priblizeni k Le Havru vidim spousty dotu, Podrs me uklidnuje, ze to je balonova baraz nad pristavem... vzapeti mi hlasi jednoho banditu na seste, ten vidi ze mu uhybam a snazi se strilet, vedle, ale to uz po nem Podrs flusnul a odkridlil ho blizime se do pristavu, kde se rozpoutava peklo, Podrs pekne z prvni trefuje lod, ale bohuzel dostava drsne od flaku, ja se musim vyhnout lanum a opakovat nalet jdu tam znova, ale v okamziku odhozu vlitam do turbulence a jsem rad ze nezahucim do lodi, myslim, ze jsem prolitl lanovim mezi stozary bombu jsem prehodil takze se rychle dekuji z toho pekla... (necekane sem neposkozen)
Specka pomalu konci, fsichni se vraci, hledaji pobrezi letiste atd. Lajouni se odpojuji, Tank premysli ze to vypne...kdyz tu zaludny lion pbarry hlasi, ze jeste musi pristat po chvilce mi to neda, ohlizim se, a co nevidim, mam za zadkem letadlo! Jeste dost daleko na to, abych poznal co to je, trochu stoupu a tocim se k nemu, snad je to nekdo z coveru kdo se vraci, myslim si. Neni!!! Je to skopcak v befku! Prolitnem se, nemec zkousi strilet, zda se mi, ze uz nema ani kanon...zenu tajfuna do rychlosti a koukam co nemec, ten ale zjevne taky nema moc chut bojovat, neb toci domu a po chvilce uz po nem neni ani vidu ani slechu... prelitam anglicke pobrezi a hned nachazim letiste v Tangmere, sedam, kdyz tu se ozve Langmaster, kdo ze to proti nemu pristava? Ostrim zrak na drahu a skutecne, cosi dvojmotoroveho mi jede v ustrety, mijime se o par metru a parkuju sveho kone kousek od hangaru, kde uz se na nej vrha parta prokrehlych mechaniku a ja zvu na nasem domovskem letisti Langmastera do kantyny na sklenku neceho silnejsiho...
tak a jeste technicka poznamka:
Stahnul sem si Vontuv trek a ten mi taky zatuhne sturma priblizne v miste, kde mi padnul pri letu, zkousim to 2x, po treti koukam jen z Vontova kokpitu, v kritickem miste to nezatuhlo, rikam si huraa a skacu venkovnima pohledama po letadlech, po chvili se mi zacinaji ukazovat divne artefakty v nekterych mistech a nakonec to opet zatuhne!!!
Zvlastni je ze tenhle problem jsem mel kdysi na teto mape jeste na svym starsim PC, jenze tehdy sem chybu odhalil, Il se mi necekane prepnul do directX, po vraceni k OpenGL uz to nedelalo, jenze ted jedu pres GL a dela to to samy!
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey!
Upravil 310_Pip, 12/05/2011 16:30