Tady se to ale rojelo. Mě osobně se nejvíce líbí Obludův návrh. Tak nějak je to histericky správně
Letěl jsem jako náhradník s 312tkou. Až do chvíle útoku na letiště vše v pořádku. Drželi jsme se mezi 310 a 313tkou. Pak ale byli nahlášeny fokáče ve slunci, začali jsme se více vlnit, vedoucí mi trochu ujel a já se potom omylem pustil za 313tkou. Když jsem svůj omyl zjistil, zhruba ve chvíli kdy Bostny projeli dva foky, spadnul jsem ze 14000ft zpět na 12000ft v kursu kde se měla 312 nacházet. Dostal jsem se nad Le Havre, kde mě začal značkovat flak a vzápětí za sebou zaregistroval fokáče. V pravé horizontále jsem se dostal z nebezpečí a pak při kontra zatáčce se na zlomek vteřiny dostal do jeho střeleckého pole. To stačilo aby mi jeho střelba na chvíli vyrvala knipl z ruky. Když jsem letadlo dostal v krátkém piké zase pod kontrolu, už jsem zase musel prudce přitáhnout před palbou dalšího fouše. Velký koule mě sice minuly, ale nějaká malá mě trefila rovnou do palice
A tak to má být. Kdo se utrhl nebo zpozdil, stával se rychlou kořistí. S!
Takže jak sjem znovu brouzdal tímto vláknem, tak mě trošku udivilo, že se o této akci zas toliko neví mezi populací virtuálních pilotů. Proto jsem připravil malý souhrn událostí této reálné akce, aby se předešlo příštím dohadům a podobně. Pokud si kdokoliv myslí že to sem nepatří, tento příspěvek smažte. Pokud jsem někoho urazil poznámkou o nevědomosti, tak se upřímě omlouvám.
23.červen 1942
Operace: Ramrod 23
6x Boston - útok na letiště Morlaix
12 x spit MkVb - 313 - hi cover
12 x spit MkVb - 312 - medium cover
12 x spit MkVb - 310 - close cover
-----------------------------------------
Start 18.20
Přelet fr Pobřeží 18.58 Close cover s Bostony 3000m, o 300m výše pak 312 a o dalších 300m a poněkud vpravo 313
19.10 útok a obrat po obratu, východně od Batz přišel první útok oběvilo se na scéně 4x Fw190 od III/JG2. tři zachytila 313. SqL Mrázek poškodil jeden, jež následně unikl zanechávaje črný dým zasevou do Fr Vnitrozemí. P/O Příhoda sestřelil druhý a poškodil třetí. Čtvrtý se náhle oběvil u bostonů a byl smeten F/Lt Foitem.
80km po přeletu fr pobřeží odpadá jeden boston, zůstává s ním SqL Doležal a Sgt Škach. V polovině kanálu přišla zpráva od dispečera, že od Cherbourgu, ze vzdálenosti více než 30km se blíží skupina více než 20 banditů (29 Fw190 III/JG2). Jako záloha startuje 12 spitu 19 sq. aby kryla svazu ústup. Od dispečera se Vašátko dozvídá o přiblížení banditů na pouhých 10km z jeho 4té h. 312 se k nim otáčí aby čelila prvnímu útoku. 310 a 313 mizí spolu s bostony u hladiny v kouřmu. To je již formace pouhých 20 km od pobřeží a blížila se k misu Start point.
"Nikdo nevěří, že by se Fw190 odbážili tak blízko k Anglii".
Osm Spitů 312 vedených Amosem je napadena z výšky desítkou Fw 190 od 7/JG2 vedených oberleutnantem E.Mayerem.
Vtu chvíli Vašátko vráží zespod do jednoho z útočníků unterofiziera W. Rauschlinga. Spitfire s označením AV se řítí k hladině s nalomeným křídlem, roztříštěnou kabinou a s palbou ze všech zbraní. Leč pilot již není naživu, to jen asi ruka v poslední smrtelné křeči svírá spoušť. Po návratu na základnu piloti od 7/JG2 nahlásí 5 sestřelených Spitů. Před přistáním bostonů a exeterského wingu ještě je vyslána hlídka 4 spitů, aby krila přistání, leč odstartují pouze dva jeden od 310 a druhý od 312. Přičemž pilot 310 F/sgt Trejnar se utká se zbloudilým Fw 190 pilotovaným oberleutnantem Arminem Faberem. Trejnar prý desorientoval pilota Fabera natolik že po sestřelení Trejnarova spitfiru přistál ve 20.35 na letiště Pembrey.
Přistání zbylého wingu proběhlo na přilehlých Exeterských základnách v době 19.45-20.05
Toť vše k operaci Ramrod 23 z 23 června 1942
Čerpáno z knihy Stíhači nad kanálem, Rajlich, Sehnal, Naše vojsko, 2003 str 53-57
Omluvte gramatické chyby či překlepy.
Tento přípěvek není namířen vůči žádné straně, jen předkládám fakta o skutečném ramrodu 23.
Upravil 313_OTTO, 04/03/2009 20:16