No. 310 & 311 Czechoslovak (Virtual) Squadron RAF
Domů · Články · Fórum · Fotogalerie · Odkazy Pátek, Listopad 22, 2024
Základna
O nás
Pravidla Wingu

Naši Piloti

Hodnosti
Vyznamenání

ACES DF Servery
310&311 v obrazech

Kdo tu je a kdo tu byl
^311_Vont 1 den
~310_Snakes 1 den
~311_Mart 3 dny
~310_Pepno 6 dny
~311_Kerbi 1 týden
~310_Pip 1 týden
~310_Majkl 1 týden
~310_Franta 5 týdny
~Matylda 6 týdny
~VCAF_Joe 6 týdny
Číst téma
No. 310 & 311 Czechoslovak (Virtual) Squadron RAF | Historické prameny | Historické okénko
Strana 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Web Letky 13
Algy
Pilot

Příspěvků: 90
Založen: 21.04.16
Přidán 05/11/2023 19:35
https://youtu.be/J9_Kqo0Qf1w

20.apríla 1943 panuje na Anapskom letisku na Kubáni nádherné počasie. Ku štartu sa chystajú príslušníci 13(slowak) staffel stíhacej eskadry JG 52. Vo dvojici štartuje rtk Ján Režňák (Bf-109 G-4, W.Nr. 19347, „žltá 9“) a rtk Izidor Kovárik. Ich úlohou je voľné stíhanie na línii frontu. V priestore Slavjanskaja sa dostávajú do súboja zo štvoricou stíhačiek LaGG-3. V súboji sa každému podarí zostreliť po jednom lietadle a následne pokračujú nad Novorosijsk. Tam ich zaskočia ďalšie stíhačky Lagg-3, tentoraz dvojica a jedna z nich sa vešia na chvost Kovárikovi. Avšak skôr ako ho dokáže zasiahnuť doletí ju Režňák a zasahuje ju kanónovou dávkou. Lagg sa prevracia a padá k zemi, zatiaľ čo druhý uniká z boja.
Ján Režňák dosiahol svoje 15. a 16. víťazstvo, prvé na „žltej 9“. V ďalších bojoch skóruje ešte 16 krát a s 32 víťazstvami sa tak stane najúspešnejším slovenským stíhačom.


Letka_13/Algy
Autor RE: Web Letky 13
Algy
Pilot

Příspěvků: 90
Založen: 21.04.16
Přidán 12/11/2023 18:05
https://youtu.be/aN3V71jZjyA

16. septembra 1944 pred pol štvrtou sa na letisku Tri Duby rozozvučali sirény. Rudo Božik skáče do kabíny svojho Messerschmitta Bf-109 G6 (W.Nr.161742) a nahadzuje motor. Počas vzletu smerom na juh už vybuchujú bomby pozdĺž dráhy v opačnom smere. Našťastie sa Božikov stroj odliepa bez poškodenia a jeho pilot v stúpaní hľadá protivníka, ktorý útočil. V krúžení naberá nad letiskom výšku, a márne pátra pohľadom po nebi. Po útočníkovi ani stopy. Nakoniec zasiahla náhoda a delostrelci. Tým sa podarilo flakmi označiť nemecký Junkers Ju-88, ktorého pilot ako keby ani neočakával obrannú reakciu. Pravdepodobne považoval prilietajúci Messerschmitt za vlastný a unikať začal, až keď Božik začal nalietavať do útočnej pozície. Junkers sklonil nos a začal strmhlav unikať k zemi. Božik ho len na sekundu stratil z očí a vzápätí mu dokonale zmizol na pozadí terénu. Stíhač krúži nízko nad úzkymi dolinami a už sa lúči s vidinou súboja, keď náhle v úzkej doline sa takmer zrazí s oproti letiacim Junkersom, ktorý letí pri zemi. Tentoraz už dá pozor aby ho nestratil a rúti sa za Nemcom, ktorý uniká na plný plyn údolím Hrona na juh. V priestore Svätého Kríža (Žiar nad Hronom) vypáli Božik prvú dávku, na čo Junkers odhadzuje zvyšné bomby na ľavý breh Hrona. Prenasledovanie pokračuje a Junkers stáča pri Novej Bani prudko doprava a snaží sa zmiznúť v úzkej doline smerom na Dlhé Pole. Božik už nič nenecháva na náhodu. Dávka zo všetkých zbraní zasahuje Junkers a vzápätí ďalšia. Nemecký bombardér dopadá na zem v priestore Tomovej doliny.
Nemecká Kamfbeobachterschule 2 prichádza o Junkers Ju-88 A-5 (W.Nr. 885153). Štvorčlenná posádka Fw Hansa Sengera mala šťastie, a prežila, aj keď dvaja členovia utrpeli zranenia.


Letka_13/Algy
Autor RE: Web Letky 13
311_Vont
Officer

Obrázek uživatele

Příspěvků: 1936
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09
Přidán 14/11/2023 16:40
Super příběhy Algy díkysmiley



...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
291099434 http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Autor RE: Web Letky 13
Algy
Pilot

Příspěvků: 90
Založen: 21.04.16
Přidán 20/11/2023 18:01
https://www.youtube.com/watch?v=ks87erBKrIA&ab_channel=letka13


18. október 1944 bol pre 1. Československý stíhací pluk na povstaleckom území mimoriadne rušný. V doobedňajších hodinách bolo napadnuté letisko Tri Duby a v priebehu dňa sa neustále objavovali jednotlivé nemecké lietadlá , či malé skupiny a striedavo útočili na Banskú Bystricu a okolie. Z Troch Dubov vzlietali Lavočky La-5FN 1. perute, z neďalekého letiska Zolná Lavočky 2. perute, tie však mali vzlety sťažené rozmočeným terénom.
O pol druhej poobede je hlásený útok na Banskú Bystricu a z Troch Dubov vzlietajú Lavočky podporučíka Šroma a rotmajstra Dobrovodského. Okamžite po vzlete smerujú nad Bystricu. Nemecké bombardovacie Junkersy Ju-87 už odlietajú na západ a dvojica sa spúšťa za nimi. Šrom jednu z nich doháňa a ťažko zasahuje. Vzápätí mu však zlyhávajú zbrane a Junkers je mu uznaný len ako poškodený. Dobrovodský letí zo svojím vedúcim, ale tesne pred útokom spozoruje dve lietadlá vpravo od seba. Obávajúc sa Messerschmittov sa otáča k nim, pričom jeho hlásenie Šrom nepočuje. Z lietadiel sa však vykľuli dva pozorovacie Fw-189, ktoré sa rozdeľujú. Dobrovodský sa vešia za jedného, avšak neopatrne vletí do jeho vzdušného víru a bez jediného výstrelu prepadá do vývrtky. Nemec sa bránil silnou, ale nepresnou paľbou a pád Lavočky pravdepodobne považoval za zostrel. Zrejme pre to sa Dobrovodský po druhý krát dokázal k Focke Wulfu priblížiť beztrestne. A tentoraz už uspel. Dávka 20 mm kanónov naplno zasahuje nemecké lietadlo a to sa okamžite rúti k zemi.
Dobrovodský sa vracia k Bystrici a hľadá svojho vedúceho, miesto toho však stretáva aj druhý Focke Wulf. Posádka tohto je však pozorná a stopovky striel upozorňujú Dobrovodského že strelec je pripravený. V úzkej doline sa podarí Dobrovodskému zaútočiť a zasiahnuť nemecké lietadlo, kým sa však otočí k ďalšiemu útoku súper sa mu stratí nízko nad terénom. Dobrovodský sa vracia na Tri Duby, kde je pochválený za zostrel Focke Wulfa a poškodenie druhého, na druhej strane je mu vyčítané oddelenie sa od vedúceho a umožnenie úniku nebezpečnejším nemeckým Junkersom Ju-87.


Letka_13/Algy
Upravil Algy, 20/11/2023 18:02
Autor RE: Web Letky 13
Algy
Pilot

Příspěvků: 90
Založen: 21.04.16
Přidán 26/11/2023 16:08
https://www.youtube.com/watch?v=J1-4wI3zobE&ab_channel=letka13

17. júna 1944 o 18:25 štartuje z letiska Appledram na južnom pobreží Anglicka, 310. československá stíhacia peruť. Úlohou jej Spitfirov Mk IXc je hliadkovanie nad pobrežím Normandie, kde sa neustále vyloďujú spojenecké jednotky. Približne 30 kilometrov od pobrežia Francúzska piloti spozorujú dopad neznámeho predmetu do mora. Na zistenie skutočnosti je vyslaná štvorica Spitfirov vedená F/O Ottom Smikom. Smikova štvorica sa odpája a čoskoro zistí, že išlo o dopad prídavnej nádrže stíhacieho Mustangu P-51. Štvorica sa oblúkom vracia k peruti, keď pozemný kontrolór hlási nepriateľské lietadlá južne od Caen. Smik okamžite zatočí v ústrety nepriateľovi a zakrátko spozoruje dvojicu nemeckých Fw-190 asi vo výške 3 500 metrov nad Caen. Štvorica Spitfirov sa dostáva do pozície „v slnku“ a z prevýšenia 600 metrov útočí na nič netušiacich Nemcov. Smik pilotujúci Spitfire NN-N (MJ291) naplno zasahuje prvý Focke Wulf, ktorý sa rozpadá a ide k zemi, F/O František Vindiš (NH425) zasahuje druhý Fw-190, ktorý však stále letí. Smik sa prudkým manévrom doťahuje za poškodené lietadlo a to sa po jeho dávke tak isto rúti k zemi. Po boji je priznaný Smikovi zostrel 1 ½ Fw-190 a Vindišovi ½ Fw-190.
8. júla 1944 sídlila 310. peruť už na letisku Lympne a jednou z jej úloh bolo zneškodňovanie lietajúcich bômb V-1, ktoré týmto priestorom lietali na Londýn. Ústrednou postavou sa stal opäť F/O Otto Smik. Toho dňa štartoval o 21:25 tentoraz v kabíne Spitfiru Mk IX (EN527) spolu sF/O Josefom Pípom (BS281). Už tri minúty po štarte spozoroval letiacu V-1, a tá sa po jeho dávke roztrhla vo vzduchu. Zhruba po 15. minútach spozoroval ďalšiu strelu a tá tak isto explodovala vo vzduchu po jeho streľbe. Do tretice sa mu podarilo zostreliť ďalšiu V-1 a po sedemdesiatich minútach letu pristál o 22:35 na letisku Lympne s troma potvrdenými zostrelmi V-1.
Otto Smik sa zaradil k najúspešnejším československým stíhačom na západe a do svojej smrti zostrelil 11 nemeckých lietadiel a 3 strely V_1. Okrem toho získal 1 pravdepodobný zostrel a 3 lietadlá poškodil. Na zemi zničil 2 Junkersy Ju-88 a ďalšie ciele (lokomotívy, autá).
28.11.1944 odštartoval Otto Smik ako veliteľ 127. perute z letiska Grimbergen v Holandsku. Úlohou perute bol ozbrojený prieskum v priestore Arnhem, Hengele a Zwolle, Spitfiry Mk IXe boli vyzbrojené 250lb bombami. Pri útoku na stanicu vo Zwolle boli dva Spitfiry zostrelené a ich piloti zahynuli. Jedným z nich bol S/Ldr Otto Smik DFC.


Letka_13/Algy
Autor RE: Web Letky 13
Algy
Pilot

Příspěvků: 90
Založen: 21.04.16
Přidán 18/09/2024 18:00
Pozdravujem páni....a posielam náš ďalší výtvor na pamiatku dnešného dňa spred osemdesiatich rokov...

https://youtu.be/Bbz7dqVmE78


Letka_13/Algy
Upravil Algy, 18/09/2024 18:01
Autor RE: Web Letky 13
311_Vont
Officer

Obrázek uživatele

Příspěvků: 1936
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09
Přidán 18/09/2024 23:35
Parádní video Algy,
díky, skvěle zmáknutá připomínka smileysmiley



...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
291099434 http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Strana 2 z 2 < 1 2
Přejít na:
Přihlásit
Jméno

Heslo



Ještě nejsi přihlášený ?
Klikni zde a registruj se.

Zapoměl jsi heslo?
Pro získání nového klini právě zde.
Rychlovka
Musíte být přihlášeni, abyste mohli přidat zprávu.

311_Mart
02.08.2024 07:49
Jé, zdarec Crowley smiley

310_Crowley
30.07.2024 18:54
Zdar Vonte, uvidíme, vyloučit se nedá nicsmiley

311_Vont
30.07.2024 12:45
Nazdár Crowley, je super potkat známou tvář, stav se někdy na srazu na skleničku, zvu tě smiley

310_Crowley
30.07.2024 07:37
Nazdar dinosauři)

311_Vont
23.07.2024 06:12
Vše nejlepší všem Liborům smiley

311_Vont
24.06.2024 18:00
Všem Janům přeji vše nejlepší smiley

311_Vont
02.06.2024 14:27
RTB - byla to super akce, díky všem.

311_Vont
29.05.2024 16:08
Ano vím o tom RIP

310_Snakes
27.05.2024 12:06
V sobotu v Anglii spadnul Spitfire Mk.IX. Pilot zahynul. RIP smiley

311_Vont
23.05.2024 06:09
Vše nejlepší všem Vladimírům smiley

Archív Rychlovky
Tvůrci webu: Rampa & BleskovejPodrs
Copyright © 2006-2015

16835906 Návštěv